V okviru projekta “Učitelj sem! Učiteljica sem!”, ki izpostavlja odlične zgodbe slovenskih učiteljev, ki s svojo inovativnostjo, predanostjo učencem in odgovornostjo pišejo izjemne zgodbe, se bo zmagovalec slovenskega izbora udeležil svetovnega izbora za najboljšega učitelja Global Teacher Prize. Superfinalisti, ki se potegujejo za mesto slovenskega predstavnika, so Nina Jelen, Mladen Kopasić, Mateja Peršolja, Jože Senekovič in Tanja Jankovič.
Pod okriljem nacionalne platforme Partnerstva za spremembe in AmCham Slovenija je februarja 2019 nastal projekt “Učitelj sem! Učiteljica sem!”, ki širi dobre prakse učiteljev in učiteljic v slovenskih šolah. Cilj projekta je dati glas učiteljem, ki svoje delo čutijo kot poslanstvo, ki z izjemno predanostjo iščejo najboljše v učencih in ki so lahko vzorniki bodočim generacijam učiteljev. Verjamemo, da je v odličnih ljudeh ključ, da se lahko začnejo dogajati majhne in velike spremembe, in da bodo pravi ti učitelji s pravo podporo lahko glasniki izboljšav šolskega sistema. V dveh letih je projekt v sodelovanju z medijsko hišo Delo v slovenski prostor razširil že preko 100 izjemnih zgodb učiteljev, ki so postali navdih in vir novega zaupanja v učiteljski poklic med širšo javnostjo. Projekt poteka pod častnim pokroviteljstvom predsednika Republike Slovenije Boruta Pahorja.
Lansko leto se je projekt povezal tudi s Fundacijo Varkey, ki z enakim poslanstvom deluje na globalni ravni in vsako leto v sklopu foruma ‘Global Education and Skills’ organizira tudi izbor za najboljšega učitelja na svetu – Global Teacher Prize. S podpisom sporazuma je projekt “Učitelj sem! Učiteljica sem!” postal tudi National Teacher Prize Slovenia in tako so med najboljšimi učitelji sveta prostor dobili tudi slovenski učitelji in učiteljice. Eden izmed njih se bo udeležil finalnega izbora, ki bo potekal konec letošnjega leta.
Letos se je na slovenski izbor za Global Teacher Prize prijavilo 16 učiteljic in učiteljev, ki sodelujejo v projektu »Učitelj sem! Učiteljica sem!«. Vse njihove prijave je pregledala 11-članska komisija, ki jo sestavljajo Ajša Vodnik, generalna direktorica AmCham Slovenija, Nataša Luša, glavna direktorica Dela, Matej Potokar, direktor podjetja Emma, Nevenka Kržan, partnerka v podjetju KPMG, Monika Lapanja, direktorica Centra poslovne odličnosti Ekonomske fakultete Univerze v Ljubljani, dr. Klara Skubic Ermenc, izredna profesorica na oddelku za pedagogiko in andragogiko Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, Branko Čakarmiš, programski direktor POP TV, Petra Majdič, nekdanja vrhunska športnica in dobitnica olimpijske medalje, Žan Dapčevič, poslovni direktor Višje strokovne šole Academia Maribor, Nina Pejič, mlada raziskovalka na Centru za mednarodne odnose Fakultete za družbene vede Univerze v Ljubljani in AmCham Top potencial leta 2020, in Deana Jezeršek, direktorica jezikovne šole LanguageSitter in pobudnica projekta “Učitelj sem! Učiteljica sem!”, ki je izbrala pet superfinalistov.
Superfinalisti so postali Nina Jelen, OŠ Ivana Škvarče, Mladen Kopasić, OŠ Polje, Mateja Peršolja, OŠ Preserje pri Radomljah, Jože Senekovič, OŠ Bojana Ilicha, in Tanja Jankovič, OŠ Danile Kumar.
Nina Jelen, OŠ Ivana Skvarče, Zagorje ob Savi
“Res se mi zdi lepo, da se vidi, da učitelji delajo,” je povedala učiteljica Nina Jelen ob novici, da se je uvrstila med peterico superfinalistov in dodala: “Bilo je obdobje, ko so nas vsi dol tlačili, zato tudi jaz včasih javno pokažem svoje projekte, saj se mi zdi prav, da se vidi, da veliko delamo“. Povedala je, da so v obdobju šolanja na daljavo učitelji še bolj povezani med seboj, kot so bili prej. “Pozitivna stvar vsega, kar se trenutno dogaja, je ta, da se učitelji še nikoli nismo toliko povezovali, pa tudi na šolo se je začelo drugače gledali,” je povedala Nina Jelen, ki uči 5. razred. “Učenci šolo veliko bolj cenijo,” je še dodala. Vesela je, da je del projekta “Učitelj sem! Učiteljica sem!”, saj je to projekt, ki je veliko naredil za učitelje, prav tako pa se je s pozitivnimi zgodbami veliko premaknilo tudi v ljudeh, ki na učitelje zdaj gledajo drugače.
Mladen Kopasić, OŠ Polje, Ljubljana
“Pri učitelju je najbolj pomembno to, da navdihuje in da širi svoje delo naprej,” je prepričan Mladen Kopasić, učitelj 5. razreda, ki je začel v prvem valu epidemije Covid-19 svoje razlage učne snovi nalagati na YouTube in njih ponudil v uporabo tudi drugim učiteljem. “Jaz sem bil v prvem valu inspirativen v tem, da sem zakotalil snežno kroglo posnetkov razlag učne snovi. Danes veliko učiteljev snema svoje razlage in jih naloži na YouTube, kar je v pomoč tudi drugim učiteljem,” je povedal in dodal: “Če v neko stvar vložiš svoj čas in energijo, je škoda, da bi to videlo samo 25 tvojih učencev, če pa ima lahko od tega korist cela Slovenija“. Tudi Mladen Kopasić je vesel, da se je znašel med petimi superfinalisti in je prepričan, da so učitelji vse prepogosto medijsko zapostavljeni, zato je prav, da se dobre zgodbe širijo.
Mateja Peršolja, OŠ Preserje pri Radomljah
Mateja Peršolja je učiteljica matematike in inštruktorica formativnega spremljanja, ki svoje znanje velikodušno deli z drugimi učitelji doma in v tujini. “Vesela sem, da imamo pri nas mir, kjer lahko ustvarjamo in si ustvarimo skupnost ljudi, ki sledijo idejam, ki jih lahko širimo ter delamo z učenci in z učitelji,” je povedala Mateja Peršolja, ki je vesela, da je med petimi superfinalisti. “Že nominacija je veliko priznanje za opravljeno delo, sploh v časih, ko so vsak dan novi izzivi, priložnosti za izmenjavo mnenj in boljšo samopresojo pa manj,” je še povedala učiteljica Mateja in dodala: “Hvaležna sem za vso podporo in spodbudo, jaz se bom trudila, da bom dobro delala še naprej, saj je bistvo učiteljskega poklica to, da naredimo nekaj dobrega za drugega“.
Jože Senekovič, OŠ Bojana Ilicha, Maribor
Jože Senekovič, učitelj matematike v tretji triadi osnovne šole, je prepričan, da mora vsak človek ceniti svoje delo, da pa učitelji svoje delo pogosto premalo cenijo in ga premalo izpostavljajo. Zato je bil vesel in počaščen uvrstitve med pet superfinalistov. “Učitelji imamo občutek, da drugi bolje delajo od nas. Jaz pa sem prepričan, da ni tako, in da bi morali učitelji svoje delo tako ali drugače večkrat postaviti na ogled,” je povedal in dodal, da učitelji pogosto blestijo v svojih manjših skupinah, kjer so prepoznani in se ve, kdo je dober učitelj. navzven pa je tega interesa premalo. “Strokovna javnost učitelje prepoznava, v širši javnosti pa ni ne potrebe, ne možnosti, da bi se učitelji izkazovali. To je potrebno spremeniti in iskati dobre zgodbe,” je prepričan učitelj Jože. “Učitelji delamo z ljudmi in vsak ima svoj pristop. V sam pouk in v dinamiko v razredu človek prinese sebe. To, kar prineseš, tudi dobiš, in če si dober, bodo dobri tudi otroci in starši,” je še povedal.
Tanja Jankovič, OŠ Danile Kumar, Ljubljana
Tanja Jankovič je ob novici, da je izbrana kot ena izmed petih superfinalistov, povedala, da je vesela, da se med učitelji osvetljujejo primeri dobrih praks, da se o učiteljskem poklicu govori, in da se učitelje izpostavlja. “Ogromno učiteljev je, ki dobro delajo, in to je potrebno poudarjati,” je povedala učiteljica 5. razreda. “Pomembno je, da imamo radi šolo, saj je pomemben segment naših življenj in smo v šolski sistem tako ali drugače vpeti,” je povedala Tanja Jankovič in dodala, da imajo učitelji pomembno vlogo v življenju vsakega posameznika. “Bolj, kot bomo imeli radi šolo, boljša družba bomo,” je prepričana, ob tem pa ves čas zagovarja, da se mora šolski sistem premakniti iz fronte, kjer otroci sedijo v ravnih vrstah, so tiho in dvigujejo roke. “Zadeve se morajo premakniti drugam in moramo delati kakšne stvari tudi drugače,” je povedala.