Nuša Žuber, Osnovna šola Križe

"Pomagati, sodelovati, prisluhniti in slišati, razumeti, sočustvovati - vse to in še več omogoča učiteljski poklic."
Nuša Žuber

»Biti učitelj ni samo poklic, ampak je poslanstvo, način življenja. V tem poklicu delovni čas ne traja samo osem ur in od ponedeljka do petka,« pravi Nuša Žuber, učiteljica razrednega pouka na Osnovni šoli Križe. Po že več kot treh desetletjih v razredu je njena misija enaka tisti, ki jo je imela kot najstnica in zaradi katere se je odločila postati učiteljica – pomagati, sodelovati, prisluhniti, slišati, razumeti in sočustvovati.

Nuša poudarja pomen močnih odnosov in zaupanja, ki si ju je treba prislužiti. Za dobro počutje v razredu skrbijo razredne ure, na katerih učenci delijo svoje pomisleke in skrbi. »Tako se razredne ure spremenijo v čajanke, kjer se med nami vzpostavi zaupanje, da si lahko povemo dobre in slabe stvari. Koliko lažje je zjutraj vstati, če veš, da te v šoli čaka topel čaj ali kakšen sladek prigrizek; če veš, da te bo nekdo potolažil, ker te kaj skrbi,« pove Nuša. Vrata njene učilnice so venomer odprta za pogovor tako učencem kot kolegom učiteljem. »Čas pred ali po pouku je izjemno dragocen. Učenci vedo, da se lahko vedno obrnejo name – tudi tisti, ki jih ne poučujem več. Opažam, da učenci v današnjih časih zelo pogrešajo pogovor, pa naj gre za pogovor o preživetih počitnicah ali vikendu, praznovanju rojstnega dne ali iskanju rešitev za izzive, ki jih prinaša sodobni čas. Včasih le potrebujejo nekoga, ki jih posluša.«

Skrb za pozitivno, spodbudno in toplo razredno klimo je ključnega pomena za dobro razpoloženje v oddelku. Navodila za delo morajo biti razumljiva in ure dobro strukturirane, hkrati pa je nujno nasloviti potrebe in predznanje učencev ter poskrbeti, da je poučevanje življenjsko in povezano z aktualnimi dogodki. »Skozi pogovor ugotavljam, kaj učence zanima, kakšno je njihovo predznanje, kako se počutijo. Glede na to izbiram metode in oblike dela. Učence spodbujam, da razvijajo svoja močna področja, s katerimi lahko nadomestijo oziroma kompenzirajo svoje šibkosti. Pozorna sem na njihove uspehe, pa če so še tako majhni. Utemeljena pohvala dela čudeže,« pove. Dan pohval, ki ga imajo v Nušinem razredu, učencem vpliva zaupanje v lastne zmožnosti in razvijanje pozitivne samopodobe. Tako se učijo sprejemati sebe in druge, spoštovati različnost in biti strpni, kar pa vodi do izboljšanja učnega uspeha in zanimanja za sodelovanje na raznih tekmovanjih in projektih.

Nuša poudari pomanjkanje spoštovanja učiteljskega poklica, katerega pomena se širša družba pogosto ne zaveda dovolj. »Brez učiteljev ni bodočih zdravnikov, znanstvenikov, trgovcev, avtomehanikov … Izobraževanje je ena izmed najpomembnejših dejavnosti, saj na njem družba stoji ali pade,« zaključi.

Delite to zgodbo

Učitelji / Učiteljice

Zgodba meseca

Arhiv zgodb

Web: uciteljsem.si
Telefon: +386 40 510 661
E-pošta: uciteljsem@amcham.si

© 2019 | AmCham Slovenija | Vse pravice pridržane | Izdelava in oblikovanje Izi2Splet |