Nejka Ritonja, OŠ Miroslava Vilharja Postojna

"Zakaj bi otrokom odgovore postregla na pladnju? Naj jih raje poiščejo sami - in zase."

Biti učiteljica mi ne pomeni samo opravljati ta poklic, ampak je to dejstvo vtkano v moj jaz. Vse, kar sem se in se še vedno naučim, osmišljam v procesu prenosa znanja nekomu drugemu – učencem in vsem ostalim.”

Nejka je izjemna pedagoginja, ki kljub svoji mladosti svoje znanje srčno predaja mladim. Zna vzpostaviti stik z otroki in jih navdušiti za snov, ki jo predava, zna povezovati snov in jo predstaviti na interaktiven način. Zna prisluhniti otrokom in jim prenesti navdušenje nad jezikom, obenem pa jih vzgaja za življenje, saj jih uči sodelovanja, solidarnosti in prevzemanja pobud za svoje ideje. Pravi, da učencev ne želi voditi, ampak jih usmerjati proti cilju. Svoj način dela opiše kot mešanico različnih pristopov, aktivnosti pa prilagaja vsaki skupini učencev posebej, za kar je potrebna dobršna mera improvizacije in odprtosti za predloge učencev. Ogromno gradi na odnosih z učenci, ki morajo biti pristni, “saj so le-ti pogoj, da ustvarimo učno situacijo, v kateri je učenec sproščen in pripravljen sodelovati“. “Želim, da mi zaupajo – torej moram jaz zaupati njim. Želim, da jim je mar – torej je meni mar zanje. Želim, da mi sledijo – torej sledim tudi jaz njim in ne samo oni meni,” pove Nejka. Zavzema se, da bi čim bolje izkoristila učenčevo predznanje, njegove spretnosti in veščine, njegove prednosti, njegovo mnenje in njegov vrednostni sistem. Če bi lahko, bi z drugimi delila občutek, ko čutiš, da si uspel učence pritegniti, ali pa svoje navdušenje, ko sami razrešijo ključno vprašanje učne ure. “Kar bi lahko izgledalo kot suhoparno branje definicije, izgleda tako, da učenci v skupinah iz časopisov in prospektov režejo besede, slike ali posamezne črke, jih lepijo v vrstice, kitice in se ob tem poigravajo z besedami, glasovi, zvočnim učinkom in vizualno estetiko. Ob tem se neizmerno zabavajo in slovenščina postane kul,” svoj način dela opiše Nejka. “Biti osredotočen na učenca pomeni, da svoje učne ure prilagodiš otrokom, ki jih poučuješ. Moramo postati bolj samostojni in avtonomni, drzniti si moramo snov obravnavati drugače,” je prepričana Nejka, ki doda še, da danes otrokom in mladim kljub vsemu, kar imajo na voljo, ni lahko najti svoje poti, če jim odrasli neprestano vsiljujemo svoj pogled na svet.

Delite to zgodbo

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Učitelji / Učiteljice

Zgodba meseca

Arhiv zgodb

Web: uciteljsem.si
Telefon: +386 40 510 661
E-pošta: [email protected]

© 2019 | AmCham Slovenija | Vse pravice pridržane | Izdelava in oblikovanje Izi2Splet |