»Učitelj sem gotovo zato, ker je za to poskrbela usoda, imam rad otroke, mi je mar za razvoj posameznikov ter družbe in tudi sam čutim močno željo po razvoju svojih potencialov. Učitelj sem tudi zato, ker rad govorim in pojem, ter si zlepa ne pustim skaliti svojega vedrega razpoloženja. Učitelj mora v vsakem učencu videti možnost razvoja in ta razvoj spodbujati.«
»Razvoj sveta in človeka je za učitelja temeljnega pomena,« je prepričan Mohor, ki si ob vsej pestrosti življenja vedno postavlja vprašanja o tem, kar je res bistvenega v življenju, kar življenje dela smiselno. Do poklica waldorfskega učitelja ga je pripeljalo raziskovanje igrač. Je namreč zbiralec dobrih igrač, poznavalec zgodovinskega razvoja njihovega nastanka in raziskovalec pedagoškega vidika igrač. Ima potujoči muzej lesenih igrač, zbranih z vsega sveta, razstavlja jih in o njih predava po vsej Sloveniji. Piše pesmi in gledališke igre, ki jih potem zaigra cel razred, z učenci pa vzpostavlja hkrati sproščen in spoštljiv odnos, saj »osnovnošolci potrebujejo poživljajoč pouk, umetnost, ljubečo avtoriteto na mestu učitelja in kvalitetne vsebine starosti primerne, ki so kot hrana za dušo, torej sredstvo razvoja in ne samemu sebi namen.«
Zavzema se za to, da je v ospredju razvoj otroka, razvijanje njegovih potencialov, sodelovanje in povezovanje, ne tekmovanje, za zdravo odraščanje ob pristnih ljudeh, v naravi in skozi umetnost. Živi besedi in knjigi daje prednost pred ekrani in tehniko, ki je »seveda dobro orodje, a vse ob svojem času, vsekakor velja da je kasneje bolje.» Namesto domačih nalog uporablja izraz ‘samostojno delo’, tako da učenci pridobivajo izkušnje iskanja informacij samostojno ali v sodelovanju z ostalimi, kajti Mohor je prepričan: »V življenju je potrebno najti pravo mero med tem, da samo sprašuješ druge in v nič ne ugrizneš sam, do tega da nikoli ne vprašaš nikogar za nasvet. Nobena skrajnost ni dobra.« Obiski na domu učencev ga velikokrat spodbudijo k dodatni izdelavi učnih pripomočkov, ker »če komu nekaj res ne gre, je dobro poznati, kaj je temu otroku blizu, kaj izkuša v vsakdanjem življenju.« In pripomoček izdela za vse učence: »Otroci morajo doživeti, da nam je mar za njih, za njihov razvoj.«
Avtor fotografije: Lojze Demšar