Mateja Osredkar, OŠ Preska Medvode

»Vsak učenec je svet zase in neprecenljivo je, ko me spustijo vanj in lahko soustvarjam njihovo realnost in oni mojo.«

»Ob začetku šolskega leta sedijo pred menoj novi učenci. Začenjamo novo zgodbo. Pred menoj je vsako leto velika odgovornost – pripraviti jih na življenje. Po eni poti z učnimi vsebinami, po drugi z zgledom, z vsem, kar sem. Brez predavanj in moraliziranja jih želim učiti in jih lahko učim, kako premagati težave, kako postaviti mejo, kako se razjeziti in ne prizadeti, kako se razjeziti in prizadeti ali storiti krivico, a se opravičiti. Prevzeti odgovornost in priznati, da je bilo moje ravnanje neustrezno. Pokazati, da je pot nazaj, da lahko celo zbliža.«

Mateja je najprej izpostavila misel Karla Menningerja, da je »pomembneje, kakšen je učitelj, kot tisto, kar poučuje.« Je topla, vedno nasmejana in senzibilna oseba, predana svojemu poklicu, ki zna otroke poslušati, motivirati, je njihov navdih. Njena vrednota je posluh za učence, v stikih z njimi si prizadeva, da je avtentična: »Ko sem jezna, vsi vedo, da sem jezna, ko sem dobre volje, tudi. Ko me nekaj prizadene, svojo prizadetost izrazim. Želim vzgajati z zgledom, dati občutek pristnosti in pokazati, da je na drugi strani človek.« Ker je ta človek zmotljiv, so lahko zmotljivi tudi njeni učenci. Sporoča jim, da človeka ne določa napaka, ta je le del učenja in grajenja osebnosti. Kljub napakam so sprejeti prav taki, kakršni so, hkrati pa jih uči zavedanja odgovornosti do sebe in drugih, saj so »meje njihove svobode meje moje svobode

Vsako leto se tenkočutno prilagaja novi skupini z vsemi unikatnimi in neponovljivimi niansami, ki v njihove medsebojne odnose prinašajo iskrivost, toplino in žar. Nežno poudari: »Toplo mi je, ko se mi pustijo voditi in brusiti in ko sem brušena jaz. Ker vem, da ustvarjamo sicer nevidne, ampak zelo pomembne in dragocene vezi. Za vedno.« Te vezi vzdržuje tudi v svojem prostem času z obiskom predstav, kjer igrajo njeni (bivši) učenci, pa z dosegljivostjo po elektronski pošti tako za šolske kot osebne zadeve učencev. Včasih do njih ne more in tudi to je v redu, pravi, saj ji je všeč, da zdravo postavljajo in ščitijo svoje meje in so previdni. Zaradi vseh izkušenj in življenjskih poti Mateja ostaja »učenka življenja,  ves čas odprta za lekcije in pripravljena na delo.«

Avtor fotografije: Peter Košenina

Delite to zgodbo

Učitelji / Učiteljice

Zgodba meseca

Arhiv zgodb

Web: uciteljsem.si
Telefon: +386 40 510 661
E-pošta: uciteljsem@amcham.si

© 2019 | AmCham Slovenija | Vse pravice pridržane | Izdelava in oblikovanje Izi2Splet |