»Učenci so v učnem procesu aktivni, spremljajo svoj napredek in načrtujejo naslednje korake.«
Še ena učiteljica, ki otroke navdihuje in navdušuje s pozitivnim pristopom, vnemo in strastjo do opravljanja, kot pravi, najboljšega poklica. Strastna je pri opravljanju svojega poklica, strastno pa tudi verjame, da lahko s svojim načinom poučevanja pozitivno vpliva na življenja učencev.
Želi povečati otroško radovednost, zato otrokom dovoli vprašanja, želi povečati razumevanje, zato kombinira znanje in spretnosti različnih predmetov, obenem pa spodbuja iznajdljivost, vztrajnost, pogum in kritično razmišljanje. Pri vsem tem pa kot pravi, je ključna vzpodbuda. »Učence na njihovi učni poti spodbujam z vprašanji: Kaj ti je uspelo? Kaj lahko izboljšaš? Kako si se počutil? Učenci so v učnem procesu aktivni, načrtujejo cilje učenja, pripravljajo dokaze o znanju, spremljajo svoj napredek pri učenju, doseganju ciljev in načrtujejo naslednje korake. Učijo se strategij učenja ter dobivajo in dajejo povratne informacije od sošolcev in učiteljev v obliki nasvetov in izboljšav.«
Maja Pur Tretjak, učiteljica iz Prve osnovne šole Slovenj Gradec že nekaj let poučuje po modelu formativne pedagogike, kjer je v ospredju učenec. Večja odgovornost na strani učencev prispeva k bolj učinkovitemu šolskemu pouku, je prepričana Maja. »To pomeni, da se učenci učijo postavljati cilje, načrtovati pot do cilja, spremljati in vrednotiti lasten napredek ter načrtovati ustrezne izboljšave, da bi bila učinek učenja in počutje v skupini boljša. Iščejo in dajejo povratne informacije v obliki nasvetov za izboljšave in potrditev doseženih ciljev. Učencem dajem prostor in svobodo, kjer se učijo sprejemati odločitve in opazovati učinke, dajem pa jim tudi priložnost za refleksijo, odkrivanje napak ter učenje iz njih.« Ozračje v učilnici dopolnjuje s pozitivnim vzdušjem, v katerem vsi razumejo, da je povsem sprejemljivo delati napake in da so prav te bistvo učenja. Ustvarja ozračje, v katerem je vzpostavljeno zaupanje med učiteljem in učencem ter med učenci. Prav to je zdravo učno okolje, v katerem se otroci počutijo varne, sposobne, ljubljene, koristne, predvsem pa je to tudi okolje, v katerem učenci nenehno postavljajo vprašanja ter zavzeto sodelujejo in si pomagajo.
Kot učiteljica se zavzema, da imajo otroci v šolskem sistemu možnost za rast, razvoj, napredek in nova znanja. Zavzema se za to, da se učenci razvijejo v radovedne, kritične, edinstvene in neponovljive posameznike s širokim znanjem, ki so odgovorni do sebe, sočloveka in okolja.
Maja je predana svojemu cilju, da dela najboljše kar zmore, ob tem pa sledi misli: »Najboljši učitelj je tisti, ki otroku pokaže, kam naj gleda, a mu ne pove, kaj naj vidi.«