Darja Rovšek, OŠ Pirniče

»Izhajam iz otroka in njemu bližjih vsebin in okolja.«
Darja-Rovšek

»Zadovoljstvo mi v tem poklicu prinaša, kadar otroku lahko naklonim drobno pozornost, prijazno besedo, vzpodbudo, ki ga osreči in mu da pogum, da lahko napreduje v znanju, radovednosti in grajenju pozitivne samopodobe. Da je tukaj in zdaj ter da se čuti sprejetega takšen, kakršen je. In da tudi kasneje v življenju ob težavah in neuspehih ne kloni, da se zna boriti, vztrajati in najti ravnotežje, ki mu pomaga na njegovi življenjski poti.«

Darja je srčna učiteljica z dolgoletno prakso, ki je delo učitelja vedno jemala odgovorno in z občutkom, da bi za otroke lahko naredila še več. Zato se potrudi za dobrobit vsakega otroka, poskuša ublažiti nasprotja med načinom življenja, zahtevami zunanjega sveta in temeljnimi potrebami zdravega psihofizičnega razvoja otroka ter otroke sprejema celostno. Meni, da sta skupinsko delo in igra za učenje gotovo najboljša in pouk pogosto zasnuje tako, da otroci pridobivajo in utrjujejo svoje znanje dinamično in da napredujejo sami s seboj: »Delo razumejo pogosto kot igro, v resnici pa so naloge povezane z raziskovanjem, branjem, pisanjem, medsebojnim sodelovanjem, gibanjem …«. Pravi tudi, da je »pri takem načinu dela motivacija prisotna znotraj njih. Takrat je učitelj lahko le opazovalec, usmerjevalec in nagrajen s skupnim uspehom.«

Darja je polna idej, kako pri učenju branja in pisanja vključiti otroka kot aktivnega udeleženca že na začetku opismenjevanja, pri tem uporablja tudi novejša nevrološka spoznanja in sestavlja naloge z vsebino za uporabno znanje, ki bolj razvijajo otrokove biološke sposobnosti in potrebe. Ena njenih zadnjih idej je igra ‘Živa abeceda’, za katero je vse črke zašila v velikosti pol metra in jih napolnila s peno. Igra je uvod v nadaljevanje učenja branja in pisanja s prav tako zanimivimi in zabavnimi nalogami. Pouk popestri še z ugankami in skritimi besedami, sestavlja daljša besedila nalog za bralno razumevanje, skupaj z učenci izdelujejo tudi svoja berila – bralne hiške. Prepričana je, da »če učenje branja izvajamo skozi igro, se bo lažje naučil tisto, kar pričakujemo, ne bo ga strah šole, hitreje bo napredoval in dobil samozaupanje in radovednost,« ob tem pa opiše tudi navdušenje otrok: »Takih nalog se običajno razveselijo kot bonbonov.  Imamo jih za sladico pouka.«

Delite to zgodbo

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Učitelji / Učiteljice

Zgodba meseca

Arhiv zgodb

Web: uciteljsem.si
Telefon: +386 40 510 661
E-pošta: [email protected]

© 2019 | AmCham Slovenija | Vse pravice pridržane | Izdelava in oblikovanje Izi2Splet |