Matic Holobar, Šolski center Celje

“Znanje in uspeh niso zgolj ocene na papirju, zato delaj, kar imaš rad, in v življenju ne boš delal niti en dan.”
thumbnail_MaticHolobar

Matic Holobar, učitelj računalništva na Srednji šoli za kemijo, elektrotehniko in računalništvo v okviru Šolskega centra Celje, razume učiteljski poklic kot priložnost za navdihovanje mladih in osebno rast. »Biti učitelj mi predstavlja vsakodnevne nove izzive, zaradi katerih imam priložnost navdihovati mlade in opazovati, kako rastejo, se razvijajo in iščejo nove poti,« pravi, ter s svojim delom dokazuje, da učiteljstvo ni le prenos znanja, temveč tudi poslanstvo, ki oblikuje prihodnje generacije.

Njegov način dela temelji na sproščenem, a premišljenem pristopu. Dijakom predstavlja življenjske izzive skozi praktične naloge, ki jim dajejo pomen in uporabno vrednost. Verjame, da mora učitelj mlade usmeriti k samostojnosti in kritičnemu razmišljanju, kar jih pripravi na resnične situacije v življenju. »Če naletijo na težavo, jih vedno najprej vprašam, kaj so že naredili, kakšna napaka se je pojavila in katere vire so uporabili. Šele nato skupaj poizkusimo odpraviti napako, ampak le-to se zgodi zelo zelo redko, saj dijaki nalogo že prej uspešno opravijo.« razlaga. 

Zavzema se za to, da dijaki šolo doživijo in iz nje odnesejo več kot zgolj ocene. Pravi, da je ključnega pomena spodbujati vedoželjne, ki želijo preseči običajne meje pouka. Verjame, da je preveč pozornosti namenjene tistim, ki šolo vidijo zgolj kot obvezo, premalo pa tistim, ki v njej iščejo priložnosti za osebnostni in strokovni razvoj. Dijake motivira, da se vključujejo v projekte, raziskave in aktivnosti, ki jim omogočajo, da svoje znanje preizkusijo in nadgradijo v resničnem okolju.

V svojem delu gradi na zaupanju in spodbuja dijake, da presežejo lastne omejitve. Spodbuja jih, da projekte prilagodijo potrebam iz resničnega življenja – na primer, da izdelajo spletno stran za podjetje ali znanca, ki to potrebuje. Dijakom je na voljo vrhunska tehnologija, od 3D-tiskalnikov do VR-očal in robotov, ki jih usmerja k inovativnim rešitvam. 

Matic svojo vlogo učitelja razširja tudi izven učilnice, kjer z vodenjem obšolskih dejavnosti, tesno povezanih s šolskimi projekti, vedno vključuje in navdihuje svoje dijake. Kot asistent režije in fotograf je sodeloval pri dveh slovenskih filmih, pri čemer je v ustvarjalni proces vključil tudi vedoželjne dijake. Vodi krožek ŽVN (življenje, vrednote, narava), ki dijake nauči veščin preživetja, sodelovanja in zaupanja. Je mentor pri raziskovalnih nalogah in Erasmus projektih ter vzpostavlja povezave z lokalnimi podjetji, z namenom, da dijaki pridobijo dragocene izkušnje v realnem delovnem okolju. 

Njegov moto pri učiteljevanju je: »Znanje in uspeh niso zgolj ocene na papirju, zato delaj, kar imaš rad, in v življenju ne boš delal niti en dan.« Nepozabni trenutki v učilnici so zanj tisti, ko dijaki z iskrico v očeh opazujejo, kako njihov trud obrodi sadove – ko iz preproste kode nastane igra, premik robota ali spletna stran. Največja nagrada za njegovo delo pa je, ko njegovi nekdanji učenci postanejo njegovi sodelavci in soustvarjalci. »Največ, kar lahko učitelj dobi, je to, da ga učenec preraste,« pravi z iskrenim ponosom.

Njegovo življenje je prepletanje pedagoškega dela, družine in projektov – je oče štirih otrok, ki kljub številnim obveznostim ohranja zagnanost, energijo in čut za sočloveka. S svojo predanostjo, zavzetostjo in vizijo dokazuje, da so vrednote sodelovanja, zaupanja in solidarnosti še kako žive, če jih ne le učimo, temveč tudi živimo.

Delite to zgodbo

Učitelji / Učiteljice

Zgodba meseca

Arhiv zgodb

Web: uciteljsem.si
Telefon: +386 40 510 661
E-pošta: uciteljsem@amcham.si

© 2019 | AmCham Slovenija | Vse pravice pridržane | Izdelava in oblikovanje Izi2Splet |