Jožica Frigelj, OŠ Ketteja in Murna

Če račun ne gre v glavo, potem je pač potrebno prekiniti Sizifovo delo, narediti nekaj počepov, vključiti gibanje ali zapeti pesmico.
jožica frigelj slika

»Otroci so odraz vseh naših dejanj in ravnanj. So odraz celotne družbe.«

»V 41. letih poučevanja se je nabralo toliko neprecenljivih trenutkov, da bi težko izpostavila enega,« pove Jožica Frigelj, učiteljica na OŠ Ketteja in Murna Ljubljana. »Na nek način so vsi nepozabni. Morda bi izpostavila trenutke zunaj učilnice, iz šolske avle, ko moji bivši učenci še vedno s hvaležnostjo prihitijo po objem in na pogovor,« se spominja Jožica.

Njeno delo, ki ga opravlja z izredno predanostjo, pa ne prepoznavajo samo učenci in njihovi starši, pač pa tudi širša stroka. Pri poučevanju se upira na znanje in izkušnje, na združevanje teorije in prakse, povezovanje vseh deležnikov v proces izobraževanja, posebej pa se zavzema za moralne vrednote.

Bogate izkušnje na področju poučevanja, stalna strokovna izobraževanja in njeno zavzemanje za dobrobit otrok, njen trud in vztrajnost je nagradila tudi stroka ter ji tako v letu 2020 podelila nagrado za življenjsko delo na področju osnovnega šolstva. Je glas vseh učiteljev in otrok ter si močno prizadeva, da otroci dandanes ne bi čutili odtujenosti družbe in pomanjkanja časa ter nenehnega hitenja.

Fleksibilnost je zagotovo njena dobra lastnost in ena od odlik vsakega dobrega učitelja. »Če račun ne gre v glavo, potem je pač potrebno prekiniti Sizifovo delo, narediti nekaj počepov, vključiti gibanje ali zapeti pesmico,« pojasni Jožica.

V svojem dolgoletnem pedagoškem delu se je, kot pravi, nabralo nešteto inovativnih, kreativnih in za otroke dobronamernih ter poučnih praks, ki jih je predstavila na strokovnih konferencah, v strokovnem časopisju ali revijah ter javnih tribunah iniciative Kakšno šolo hočemo. Med vsemi temi, pa izpostavlja drugačno paradigmo ocenjevanja, ki jo je razvila v projektu uvedbe Evropskega jezikovnega listovnika v pouk tujega jezika in jo poimenovala sodelovalno ocenjevanje. Kot pravi, je pomembna spretnost, ki jo otroci v tem načinu razvijejo prav samovrednotenje in medvrstniško vrednotenje z dokazano pozitivnimi učinki tako na spoznavnem kot čustvenem in motivacijskem področju.

Vzgoja je stvar srca je njeno vodilo. Uči za življenje in za dobro vseh nas, saj kot pravi, so prav otroci odraz celotne družbe. »Otroci so vedno tisti, ki so vredni vsakega truda, otroci so tisti, ki so naša prihodnost. Ogledalo, ki nam ga nastavljajo, je sicer brez besed, a pove vse. Če nam slika ni všeč, to ne pomeni, da moramo spreminjati otroke, temveč moramo spreminjati sebe. Kajti otroci so odraz vseh naših dejanj in ravnanj,« pove učiteljica.

In ko učiš s srcem je tvoj delovni dan pester, nikoli dolgočasen. Včasih stresen, z nenehnimi izzivi, strokovnimi izobraževanji, z delom, ki ga nosiš iz šole domov in s pripomočki, ki jih nosiš od doma v šolo. Ampak takrat, ko učiš s srcem, se zgodi čarovnija prepleta hvaležnosti in sreče. Čarovnija s čudovitim »feedbackom«, ki ga vidiš v otroških očeh ali čutiš v njihovih objemih. »Ali pa ko te z odra pozdravi bivši učenec med vso publiko, ko te starši bivšega učenca povabijo na kavo, ko ti bivši učenci vsak dan znova povedo, da so veseli, ker učiš tudi  njihovega otroka. Učitelji res puščamo sled.« Jožica Frigelj, učiteljica na Osnovni šoli Ketteja in Murna Ljubljana.

Delite to zgodbo

Učitelji / Učiteljice

Zgodba meseca

Arhiv zgodb

Web: uciteljsem.si
Telefon: +386 40 510 661
E-pošta: uciteljsem@amcham.si

© 2019 | AmCham Slovenija | Vse pravice pridržane | Izdelava in oblikovanje Izi2Splet |