Laura Mohorko Kumer, OŠ Cirkulane-Zavrč

»Biti učiteljica zame pomeni priložnost vsak dan zreti v mladost, iskrenost in življenje.«
laura mohorko_slika

»Biti učiteljica zame pomeni priložnost vsak dan zreti v mladost, iskrenost in življenje.«

»Biti učiteljica zame pomeni priložnost vsak dan zreti v mladost, iskrenost in življenje,« svoj poklic, ki ga čuti kot poslanstvo opiše Laura Mohorko Kumer, učiteljica na OŠ Cirkulane-Zavrč. Je drugačna ter pri svojem delu inovativna, izvirna, kdaj pa kdaj pa tudi zmotljiva. Stopa izven okvirjev učnega načrta in je preprosto (ne voditelj otrok) ampak človek. Tudi zmotljiv in vsakdanji. Ali pa žalosten, če je treba. Prav to ustvarja močno vez med učencem in učiteljem ter veliko mero zaupanja, brez katerega pa ni prenosa znanja. »Veliko učencev ravno v učitelju išče potrditev o tem, da zmore. To lahko stori le, če mu zaupa. Če bomo ves čas avtoritarno negodovali nad učencem, ki ima težave z disciplino, delom pri pouku in hrepeni po pozornosti, si bomo naredili medvedjo uslugo: zrušili bomo rdečo nit razredne pozornosti, učencu pa dali vedeti, da se bomo ukvarjali le z njegovimi težavami, kar bo izkoristil v svoj prid. Raje spoznajmo učenca in poglejmo, kakšne stvari mu ležijo in kaj rad počne,« pravi učiteljica slovenščine in zgodovine na OŠ Cirkulane-Zavrč.

Otroška radovednost ne pozna meja in učitelji imajo vlogo, ne le, da jih opremijo z znanjem, pač pa da otroke naučijo, zakaj je določene stvari dobro vedeti za življenje. »Učenci morajo vedeti, zakaj se neke stvari učijo in kako bodo nekoč uporabili svoje znanje. Včasih jim pokažem primer pravopisnih napak pri odraslih ljudeh, zaposlenih v javnem življenju. Ne morete si predstavljati, kako kritični znajo biti že npr. trinajstletniki. Potem se tako prisrčno potrepljajo po čelu: ‘Joj, učiteljica, pa kako tega ne ve, da se ne bo piše narazen, če pa je nebo zapisano skupaj pomeni nebo tam zgoraj.’,« poudari Laura Mohorko Kumer. Je učiteljica, ki razbija stereotipe o dolgočasni in suhoparni učni snovi zgodovine, hladni vojni, zgodovinskih obdobjih. Pravzaprav je njena učna ura tako zanimiva, da bi prav gotovo pritegnila pozornost otrok in mladostnikov vseh starosti in v njih prebudila motivacijo.

V igre vlog se ne podajajo samo v dramskih krožkih, ampak tudi pri uri zgodovine učiteljice Laure. »To poteka tako, da učencem pri pomembnih učnih temah in zgodovinskih prelomnicah prepustim možnost, da napišejo kratek scenarij in ga odigrajo po vlogah. Tako se npr. prelevimo v grške bogove, Napoleone ali pa odigramo pomembno pariško mirovno konferenco. Kako veseli so, ko vidijo kaj so ustvarili. Ni ga učenca, ki ne bi pred svojim razredom želel stopiti v čevlje Napoleona ali izpeljati mirovne konference. Spomnim se tudi pantomime z grškimi bogovi. Kako čudovito je to odigral učenec, ki ima drugače z učenjem precej težav. In še danes, dve leti pozneje zna našteti grške bogove. To je lep primer učenja, ko lahko integriramo čisto vse učence: tako nadarjene kot učence s posebnimi potrebami. Kar srce mi zaigra, ko učenec svoje znanje izkaže  s pomočjo spominov, ki so mu ostali z dramatizacije,« z navdušenjem opisuje Laura.

Na otroku prijazen način se Laura loteva tudi priprav na ure slovenščine, ki so nemalokrat tudi gibalne urice. Te se venomer izkažejo kot učinkovito sredstvo za pomnjenje, kot na primer pri utrjevanju končnih ločil. »Učenci neverjetno uživajo, ko skočijo v zrak ob klicaju ali počepnejo za piko. Tudi premi govor določamo z gibanjem in rišemo narekovaje ter dvopičja po zraku.«

Svojo kreativnost in ustvarjalnost rada deli s svojimi učenci in tako skupaj izdelujejo didaktične igre, kot so domine za sopomenke in protipomenke, igro Človek ne jezi se za stavčne člene ali zgodovinska obdobja.

Opaža, da se generacije spreminjajo in se bodo počasi spreminjale še naprej. Zato je predvsem pomembno, da smo v koraku s časom in da gremo skupaj z njim naprej. Z inovativnimi pristopi in prilagojenimi učnimi metodami, kot jih v svoj učni proces uvaja Laura.

Delite to zgodbo

Učitelji / Učiteljice

Zgodba meseca

Arhiv zgodb

Web: uciteljsem.si
Telefon: +386 40 510 661
E-pošta: uciteljsem@amcham.si

© 2019 | AmCham Slovenija | Vse pravice pridržane | Izdelava in oblikovanje Izi2Splet |