Gregor Udovč, ravnatelj Osnovne šole Veliki Gaber, svojo vlogo razume kot poslanstvo, ki presega zgolj vsakodnevne obveznosti in upravljanje. Zanj je vodenje šole več kot le administrativna naloga – je kompleksno in čustveno delo, ki vključuje gradnjo močne skupnosti med učenci in zaposlenimi. “Šola je kot veliko podjetje, a z bistveno razliko: namesto izdelkov ali storitev ustvarjamo okolje, kjer se otroci učijo in rastejo,” pojasni Gregor.
Gregor želi kot ravnatelj ustvariti okolje, ki zaposlenim in učencem nudi varnost in podporo. Verjame, da je dober ravnatelj tisti, ki ne le vodi, ampak tudi povezuje, posluša in ceni trud vsakega posameznika v šoli. “Dober ravnatelj mora imeti rad otroke in spoštovati svoje sodelavce, saj brez tega ni prave skupnosti,” pravi. Poudarja, da je odnos do učencev in zaposlenih ključnega pomena za ustvarjanje šolskega okolja, kjer se vsi počutijo cenjene in vključene.
Vloga ravnatelja, kot pravi Gregor, ni preprosta, temveč zahteva srčnost, potrpežljivost in trdo delo. Med ključnimi kompetencami, ki jih potrebuje vsak uspešen ravnatelj, izpostavlja iznajdljivost, natančnost, kreativnost, vodstvene sposobnosti in finančno pismenost.
Gregorjevo delo je, kot pravi sam, dinamično in vse prej kot dolgočasno. Vsak dan prinaša nove izzive, a tudi nove priložnosti za rast tako zanj kot za celotno šolo. “Biti ravnatelj pomeni, da si vsak dan pripravljen sprejeti izzive in se učiti skupaj z zaposlenimi in otroki. To je poslanstvo, ki me vedno znova navdihuje in opominja, zakaj sem izbral to pot. Ravnatelji smo pravzaprav nekakšni superjunaki,” zaključi.
Gregorjev pogled na učiteljski poklic v današnjem času, izzive vzgojno-izobraževalnih delavcev, dobre prakse iz tujine in marsikaj zanimivega najdete v prispevku spodaj.