Cvetko Rutar, učiteljico na Osnovni šoli Preserje, je vedno zanimalo, kaj se skriva v otroškem umu in duši. Poleg temeljnega strokovnega znanja o poučevanju se je že zgodaj začela zavedati, kako zelo je za razvoj zdrave osebnosti pomembno čustveno razbremenjevanje že v otroštvu. Učiteljičina redna praksa je zato v razredu ustvarjati klimo, kjer se bodo otroci počutili varne in sprejete, si bodo upali spregovoriti o svojih stiskah in čustvih ter se bodo naučili drug drugega spoštovati. »Ni mi žal časa za pogovore z njimi, včasih tudi na račun formalnega pouka, če je potrebno rešiti neko konfliktno situacijo oziroma stisko.«
Verjetno se vsi dobro spomnimo lepih trenutkov naših osnovnošolskih dni, pa tudi trenutkov tesnobe in strahu pred testi in spraševanji. Učiteljica Cvetka otroke opolnomoči tako, da se v ključnih trenutkih naučijo opazovati in opisati svoja čustva in se tako bolje spopasti s stresnimi situacijami. Nekatere otroke namreč strah tako ohromi, da ne morejo pokazati svojega znanja. Tudi razredne ure so pogosto namenjene prav izražanju svojega počutja, kar na dolgi rok prinese učinkovito prepoznavanje svojih čustev in uspešno spopadanje s vsakodnevnimi izzivi. O tem se z otroki pogovarja skupinsko, individualno in tudi s starši. Kako širiti zavedanje in prepoznati svoje vzorce mišljenja so velikokrat teme pogovora na neformalnih srečanjih s starši. »Zavedam se, kako je za napredek otroka pomembna njihova vloga oziroma pozitivna naravnanost. Tudi starši so včasih nemočni in z nasvetom ali pogovorom, v katerem ni obsojanja zaradi otrokovih napak, dobimo lahko dobrega zaveznika. Le sožitje prinese napredek.«
»Učiteljica Cvetka otroke uči prepoznavanja in izražanja svojih čustev. V času, ko se je duševno stanje otrok v splošnem poslabšalo, se je še bolj posvečala vsakemu posamezniku in v svoje šolsko delo vpeljala elemente čuječnosti, tehnik umirjanja in sproščanja; uči jih odgovornosti do sebe in okolice, a tudi samozavesti,« je prijavo utemeljila mama enega izmed učencev. Z znanjem o čustveni inteligenci sooča tudi starše svojega razreda, za svoje kolege pa je napisala tudi priročnik z vajami za meditacijo za učitelje. Upravljanje s svojimi čustvi in duševna stabilnost sta v hitro spreminjajočem svetu eden izmed pomembnih temeljev za zdrav razvoj otroka.