Tjaša Funa Štamfelj, OŠ Ledina, bolnišnični šolski oddelki

»Poskušam se otroku čim bolj prilagoditi in ga vzpodbujati, da dosega majhne zmage.«
Tjaša-Funa-Štamfelj

»Že kot majhna punčka sem si želela postati učiteljica. Od kar vem zase, sem sestavljala teste, jih popravljala in nadlegovala vse naokrog, da bi jih reševali. Kasneje sem pomagala sošolcem in sovaščanom pri učni snovi in vedno pri tem uživala. Ne vem, ali lahko govorim o poslanstvu, zagotovo pa o načinu življenja, ker te dejstvo, da si učitelj, spremlja vsepovsod. Ne mislim samo zabav, kjer včasih srečaš bivše učence ali dijake J, gre tudi za to, da kjerkoli si, razmišljaš, kako bi to uporabil pri pouku: na potovanjih, izletih, pri gledanju dokumentarnih filmov, na facebooku, ipd. Kot učitelj težko izklopiš svoje sive celice, ko si enkrat doma. Pišeš priprave za naslednji dan, hkrati pa v sebi nosiš te otroke, ki jih učiš in razmišljaš, kako si uro izpeljal, kaj je bilo ok, kaj ne, kaj lahko izboljšaš.«

Tjaša učiteljstvo imenuje poslanstvo, to se izraža v njenem empatičnem, strokovnem, k učencu usmerjenem poučevanju. V bolnišnični šoli, kjer je delo že v osnovi nekoliko drugačno, uči angleščino tako osnovno kot srednješolce. Učenje poteka individualno ali v majhnih skupinah in odnos je pristnejši. Pri svojem delu je vedno nasmejana, topla, prijazna in poučuje z žarom v očeh. Z veliko občutka za bolne, dolgotrajno bolne in čustveno ranjene otroke in mladostnike, ki prihajajo od vsepovsod in iz različnih socialnih okolij, sledi smernicam za delo, ki jih dobi iz matičnih šol: »Ko je v skupini več otrok, je zelo pestro, ker ima vsak svoje smernice za delo, prihajajo iz različnih delov Slovenije, pogosto imajo različne učbenike. Namen bolnišnične šole je, da učencu pomagamo, da se vrne v svoje okolje čim bolj okrepljen in na tekočem z učno snovjo, a to še zdaleč ni vse. Zdi se mi, da lahko pri vsaki uri, ki jo imamo z učencem ali dijakom, dejansko lahko naredimo nekaj dobrega.«

Zavzema se za spoštovanje učenca, dijaka, njegove zgodbe. Vedno išče nove in nove načine, kako se jim približati. Zelo pomembna se ji zdi osebna nota učitelja, če se le da, uporablja humor, »ampak spoštljivo, ko začutiš, da je pravi trenutek oz. da si z učencem že dovolj zaupata, da se lahko tudi šalita.« Učenci in dijaki nemalokrat potrebujejo in iščejo nekoga, ki bi jim stal ob strani, takrat »učna snov ni najbolj pomembna, včasih začutiš, da učenec rabi 5 minut, da zadiha, potem pa delo teče naprej«.  Otroci in mladostniki imajo tudi v bolnišnici potrebo po druženju, ki pa zaradi narave dela in bolezenskih stanj ni vedno možno, zato so že pred leti uvedli delo na daljavo (Skype, Vox). Tako so povezali otroke različnih oddelkov, da so npr. lahko sodelovali pri športnem ali kulturnem dnevu.

Za Tjašo je največji izziv usklajevanje različnih smernic za delo za otroke iz različnih šol z različnimi boleznimi ali motnjami v eni šolski uri. Tu učiteljem pomaga širši multidisciplinarni tim z zdravniki, psihiatri, kliničnimi psihologi, specialnimi pedagogi in ostalim zdravniškim osebjem. Sama pa na koncu dodaja: »Poskušam se otroku čim bolj prilagoditi in ga vzpodbujati, da dosega majhne zmage. Postopno in po njegovih zmožnostih. Ali, kot rade rečejo naše specialne pedagoginje, včasih je manj več.«

Delite to zgodbo

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Učitelji / Učiteljice

Zgodba meseca

Arhiv zgodb

Web: uciteljsem.si
Telefon: +386 40 510 661
E-pošta: uciteljsem@amcham.si

© 2019 | AmCham Slovenija | Vse pravice pridržane | Izdelava in oblikovanje Izi2Splet |

account android arrow-alt-circle-down arrow-alt-circle-left arrow-alt-circle-right arrow-alt-circle-up arrow-down arrow-left arrow-right arrow-up author bars behance blogger buffer caret-down caret-left caret-right caret-square-down caret-square-left caret-square-right caret-square-up caret-up cart-menu-1 cart-menu-2 cart-menu-3 cart-menu-4 categories chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up clock close comments cookies copyright coupon-discount date-modified date-published discord double-arrows-down double-arrows-left double-arrows-right double-arrows-up dribbble envelope-open envelope eye facebook fax flickr foursquare github gmail google-drive grid-view hashtag hollow-ring homepage instagram ios level-down-alt level-up-alt line link linkedin list-view login logout long-arrow-alt-down long-arrow-alt-left long-arrow-alt-right long-arrow-alt-up medium messenger mobile-menu mobile phone pinterest place qq quote-left quote-right quotes reading-time-hourglass reading-time-stopwatch reddit rss scroll-to-top search shazam shopping-bag shopping-cart side-panel-opening-2-left side-panel-opening-2-right side-panel-opening-left side-panel-opening-right skype slack small-arrow-down small-arrow-left small-arrow-right small-arrow-up sms snapchat soundcloud spinner spotify stackoverflow sync telegram tiktok times-circle tinder trello tripadvisor tumblr twitch twitter viber vimeo vine vkontakte website wechat whatsapp windows wishlist xing yelp youtube zoom