You are currently viewing Znanih je pet superfinalistov za svetovni izbor Global Teacher Prize 2022

Znanih je pet superfinalistov za svetovni izbor Global Teacher Prize 2022

V okviru iniciative “Učitelj sem! Učiteljica sem!”, v kateri izpostavljamo odlične zgodbe slovenskih učiteljev, ki s svojo inovativnostjo, predanostjo učencem in odgovornostjo pišejo izjemne zgodbe, se bo zmagovalec slovenskega izbora udeležil svetovnega izbora za najboljšega učitelja Global Teacher Prize. Danes vam predstavljamo superfinaliste, med katerimi bomo na zaključnem dogodku 22. marca 2022 izbrali predstavnika za izbor Global Teacher Prize.

Superfinalisti izbora Global Teacher Prize so postali Hedvika Lopatič, OŠ Brežice, Vera Granfol, OŠ Gornja Radgona, Nermin Bajramović, OŠ narodnega heroja Rajka, Simon Purger, OŠ Polhov Gradec  in Uroš Ocepek, Srednja tehniška in poklicna šola Trbovlje.

»Učiteljica sem zato, ker sem bila ‘poklicana’, da opravljam ta poklic. V času mojega službovanja pa je prišel še ‘dodatni klic’ in sicer ta, da lahko in smem delati z učenci s posebnimi potrebami, učenci z lažjimi motnjami v razvoju,« o svoji predanosti in ljubezni do učiteljevanja opisuje Hedvika Lopatič, ki na Osnovni šoli Brežice že četrt stoletja poučuje šport učence, od 1. do 9. razreda, v oddelkih s prilagojenim programom. Da Hedvika Lopatič dela res dobro, da živi za svoj ‘dodatni klic’, med drugim dokazujejo številne pohvale in potrditev Zveze društev športnih pedagogov Slovenije,  kjer so ji podelili priznanje za delo na področju športa mladih za leto 2019.

Nermin, svojemu poklicu neskončno predan učitelj matematike, zna pritegniti otroška srca s svojo naklonjenostjo in prijateljskim odnosom. Zagovarja prenos znanja med učitelji in bodočim učiteljem polaga na srce: »Najboljši učitelj se ne pretvarja, da je nekaj, kar ni.« S svojimi inovativnimi pristopi otrokom prikaže matematiko na enostaven način, spodbuja razgibane učne ure in med uro skrbi za t. i. »razvedrilne minute«, »ko se jim prepustim, da me odpeljejo v druge pogovore, toliko, da se sprostijo in imajo voljo za naprej.« V pouk je uvedel igrifikacijo – z igro podprto poučevanje, s katero preko spletne platforme spodbuja primerno obnašanje, dodatno delo, delo v skupinah, pomoč sošolcem in timski duh ter skrbi za diferenciacijo.

»Biti učitelj zame pomeni spremljati mlade v njihovem intelektualnem in človeškem zorenju ter jim pomagati, da odkrivajo v sebi mnoge talente, iščejo svojo pot in smisel življenja, ki je v izpolnjujočem sobivanju,« pravi Simon Purger, učitelj iz Osnovne šole Polhov Gradec, ki je o učiteljskem poklicu razmišljal že od malih nog. V času šolanja na daljavo je začel snemati kratke poučne filmčke o zgodovini in geografiji, ki jih je objavil na YouTubu. Tako se je najprej želel približati svojim učencem, nato pa so filmčke opazili tudi drugi učenci in učitelji. Ker se z učenci v času šole na daljavo niso videli v živo, jih je vse dvakrat s kolesom obiskal na njihovih domovih, s svojimi učenci pa ima tudi obvezne govorilne ure, kjer se dvakrat letno z vsakim na kratko pogovori, da tako bolje spremlja, kaj se z njimi dogaja.

»Pri mojem učnem procesu je pomemben vsak dijak, zato čutim neke vrste poslanstvo, da pomagam vsakomur izkoristiti svoj potencial, da napreduje kot človek in da ga opremim z znanjem, ki ga bo potreboval v svojem poklicu,« je v svoje poslanstvo prepričan profesor doc. dr. Uroš Ocepek, ki na Srednji tehniški in poklici šoli Trbovlje poučuje strokovne module s področja računalništva. Učitelj je zanj poklic, ki pomaga mladostnikom, da zrastejo v odrasle osebe, opremljene z znanjem prednikov, poznavanjem in obvladanjem poklicnih kompetenc današnjega časa ter z nenehno željo po odkrivanju nekaj novega, drugačnega – tudi inovativnega. Pomembno se mu zdi, da dijaki osvojijo pričakovana strokovna znanja obenem pa mu veliko pomeni, da v njem prepoznajo zaupnika, svetovalca oz. nekoga, ki jim bo – po njihovi presoji – brez obsojanja pomagal.

»Kritičen odnos mladih do vprašanj ekologije, zdravega načina življenja, strpnost do sočloveka, do beguncev in ostalih ranljivih skupin … Prizadevam si, da mladi opazijo, kdaj se kršijo človekove pravice.   Opaziti morajo, da aktivnosti na enem delu sveta vplivajo na življenje na vseh koncih sveta,« se zdi ključno Veri Granfol, ki na Osnovni šoli Gornja Radgona skoraj 40 let poučuje slovenščino, domovinsko in državljansko kulturo in etiko. Učencem želi biti v oporo in spodbudo. Jim prenašati znanje in spretnosti. Širiti humanizem. Izvabljati nasmeh na obraz tudi takrat, ko je naporno in hudo. V svojem poslanstvu najbolj uživa, ko daje in prejema občutek pripadnosti in sprejetosti, kajti vsakršna ignoranca je zanjo najhujša oblika nasilja. Skupaj z otroki uživa v energiji ustvarjalnosti.


Pod okriljem nacionalne platforme Partnerstva za spremembe in AmCham Slovenija je februarja 2019 nastala iniciativa “Učitelj sem! Učiteljica sem!”, ki širi dobre prakse učiteljev in učiteljic v slovenskih šolah. Cilj iniciative je dati glas učiteljem, ki svoje delo čutijo kot poslanstvo, ki z izjemno predanostjo iščejo najboljše v učencih in ki so lahko vzorniki bodočim generacijam učiteljev. Verjamemo, da je v odličnih ljudeh ključ, da se lahko začnejo dogajati majhne in velike spremembe, in da bodo pravi ti učitelji s pravo podporo lahko glasniki izboljšav šolskega sistema. V treh letih je projekt v sodelovanju z medijsko hišo Delo v slovenski prostor razširil že preko 100 izjemnih zgodb učiteljev, ki so postali navdih in vir novega zaupanja v učiteljski poklic med širšo javnostjo. Projekt poteka pod častnim pokroviteljstvom predsednika Republike Slovenije Boruta Pahorja.

V letu 2020 se je projekt povezal tudi s Fundacijo Varkey, ki z enakim poslanstvom deluje na globalni ravni in vsako leto v sklopu foruma ‘Global Education and Skills’ organizira izbor za najboljšega učitelja na svetu – Global Teacher Prize. S podpisom sporazuma je iniciativa “Učitelj sem! Učiteljica sem!” postala tudi National Teacher Prize Slovenia in tako so med najboljšimi učitelji sveta prostor dobili tudi slovenski učitelji in učiteljice. Lansko leto smo orali ledino in izvedli prvi nacionalni izbor National Teacher Prize Slovenia, kjer smo dobili prvih pet superfinalistov in prvo predstavnico, ki  je Slovenijo zastopala za izbor Global Teacher Prize, Nino Jelen iz OŠ Ivana Škvarče.

Letos se je na slovenski izbor za Global Teacher Prize prijavilo 11 učiteljic in učiteljev, ki sodelujejo v iniciativi »Učitelj sem! Učiteljica sem!«. Vse njihove prijave je pregledala 11-članska komisija, ki jo sestavljajo mag. Ajša Vodnik, generalna direktorica AmCham Slovenija, Nataša Luša, glavna direktorica Dela,  Matej Potokar, direktor podjetja Emma, Nevenka Kržan, partnerka v podjetju KPMG, Monika Lapanja, direktorica Centra poslovne odličnosti Ekonomske fakultete Univerze v Ljubljani, dr. Klara Skubic Ermenc, izredna profesorica na oddelku za pedagogiko in andragogiko Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, Žan Dapčevič, direktor Višje strokovne šole Academia, Deana Jezeršek, direktorica jezikovne šole LanguageSitter in pobudnica projekta “Učitelj sem! Učiteljica sem!”,  Izr. prof. dr. Dan Podjed, ZRC SAZU, Edita Krajnović, direktorica družbe Mediade, Metka Svetlin, marketing manager programa Think v Googlu za CEE regijo in vodja Brand & Reputation za Adriatik in Baltik regijo in Nina Jelen, OŠ Ivana Skvarče, finalistka za svetovni izbor Global Teacher Prize 2021, ki je izbrala pet superfinalistov.

Dodaj odgovor