Mojca Škof, OŠ Danile Kumar

Mojca-Škof

»Želja, da si učitelj in opravljaš učiteljski poklic, mora priti od znotraj – če tega ne čutiš, tega poslanstva ne moreš opravljati. Zares, sicer te bremeni in prideš tudi v situacijo v karieri, ko doživiš krizo, vsak jo – ne zaradi otrok, ampak zaradi sebe. Učitelj namreč ni od – do. Vzameš si čas prej in po tem, kadar pač moraš. Tudi zdravnik ne prekine operacije, če traja več kot 8 ur.«

Mojci se kot učiteljici naravoslovja in gospodinjstva zdi pomembno opaziti in prepoznati posebnosti vsakega otroka. Začutiti učence ni lahko, poudarja: »Ko pa jih, razumeš njihovo raznolikost in posebnost«. V svoji dolgoletni karieri opaža, da se je način dela spremenil glede časa, glede odnosa in glede pričakovanj. Zagovarja vzgojno nalogo šole, pravi pristop in poštenost do samega sebe (tudi s strani učencev in staršev), pot do plačila za opravljeno delo – ocene – pa je zanjo pomembnejša kot sam cilj. Pri vzgoji se ji zdi pomembna tudi svoboda otroka in odzivi odraslih na otrokove uspehe in neuspehe: »Vsi skupaj moramo otroke naučiti: karkoli slabega se zgodi, je to mogoče rešiti«.

Zanesljivost, poštenost, resnicoljubnost učencev na eni strani in pogum za prilagajanje stvari ter pričakovanja učitelja na drugi tvorijo odnos z razredom. »Vsak razred ima dušo,« pove, in dodaja: »Skrivanje in zahrbtnost ne pelje daleč in ni prava pot. Absolutno je normalno, da nas ne bodo imeli vsi učenci radi. Lahko le odpreš vrata, srce in si to ti, za tiste, ki to sprejemajo«.

Zavzema se za takšen pouk, »kjer lahko vsak posameznik najde samega sebe, najde tisto, kjer se mu/ji ‘zasvetijo učke’.« Da bo znal najti poslanstvo, v katerem bo užival, da se bo znal prilagajati spremembam, je treba otroku v preizkus ponuditi različne možnosti. Zato Mojca s povezovanjem in sodelovanjem v parih ali trojkah učence spodbuja k medsebojni pomoči in boljšemu delu. Zavzema se tudi za stalno izobraževanje in učenje učiteljev:  »Učitelj se mora izobraževati in to z veseljem, hoditi mora po svetu z odprtimi očmi in stalno iskati nove pristope, aktivnosti v svojem okolju«.

Pri njenem načinu dela je pomembno sodelovanje s starši. Njen čarobni ključ je prošnja, da na listek napišejo 5 dobrih lastnosti svojega otroka, na katerih potem gradijo skupaj. Zelo rada in zelo uspešno zato deluje na delavnicah, ki prebudijo timsko delo, tematskih, 4-krat na leto (ob počitnicah). Na naravoslovnih dnevih z metodo parov in ekip povezuje tudi učitelje, za konec pa zatrdi: »Nikoli ne smeš preračunavati, ko daješ. Dajanje samega sebe v poklic in sprejemanje je največ, kar lahko dosežemo.«

Delite to zgodbo

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Učitelji / Učiteljice

Zgodba meseca

Arhiv zgodb

Web: uciteljsem.si
Telefon: +386 40 510 661
E-pošta: [email protected]

© 2019 | AmCham Slovenija | Vse pravice pridržane | Izdelava in oblikovanje Izi2Splet |