Mateja Marčun, OŠ Križe

»Učenci se morajo naučiti tudi, kako pomembno je razmišljati preko okvirjev in iskati drugačne, nove poti ustvarjanja.«
Mateja-Marčun

Predstavljajte si poklic učitelja kot veliko malho idej in pristopov podajanja znanja o svetu, v katerem živimo. Učiteljica Mateja Marčun na Osnovni šoli Križe v tej torbi najde poklic, užitek, hobi, prosti čas, spodbudo k ustvarjalnosti, zakladnico idej in navdihov, sobo pobega, igro, domišljijo, kulturno zapuščino. Poudarja, da so pristopi skupek formalnega in neformalnega izobraževanja in izkušenj, ki so jo oblikovale na življenjski in učiteljski poti: od počitniške skupine ameriških otrok na ranču do osamljenih na telefonu za otroke in mladostnike v stiski.

Zavzema se za odprt odnos med učiteljem in učencem, ki temelji na zaupanju. Razredna skupnost je mesto, kjer se lahko pogovarjajo o težavah, se poslušajo in si svetujejo. Delo lažje steče, če se otroci počutijo varno, prijetno in navdihujoče. Podpira pouk brez delovnih zvezkov, zato je delo pogosteje obogateno z raziskovanjem in delom v naravi. Pomembno je, da učenci spoznajo domače okolje, v katerem živijo. Ustvarjalnost razvija preko spoznavanja vseh vej kulture: književnosti, slikarstva, filma, gledališča, arhitekture, plesa in petja. Raznolikost ponujenih kulturnih vsebin pomaga negovati različne talente: kot sta bila, na primer,  pisanje in izdaja knjige zgodb, pesmi in ilustracij njene 8-letne učenke, z naslovom Širno polje domišljije.  Učitelj, ki talent prepozna, ne dovoli, da bi ta izpuhtel.

Delo v razredu učiteljica Mateja v osnovi razdeli na dva dela. Prvi je zgodovinski, v katerem se prestavijo v zgodovinsko obdobje in s tem prepletejo še ostale premete: »V dobi koliščarjev tako spremljamo pouk v skupinah na mizah koliščih, spoznavamo življenje in delo koliščarjev, tkemo in oblikujemo, lovimo in s skupnimi močmi rešujemo koliščarsko matematiko. S pomočjo poznavanja teh obdobij prihajamo do zaključkov, kako nas je preteklost zaznamovala, oblikovala in nas spremlja v prihodnost.« Drugi, umetniški del, predstavlja spoznavanje različnih vej umetnosti, raziskovanje različnih slovenskih in tujih likovnih umetnikov ter njihovih tehnik. S poustvarjanjem jih podoživijo in ponotranjijo. »Učenci se morajo naučiti, kako pomembno je razmišljati preko okvirjev in iskati drugačne, nove poti ustvarjanja«, pravi učiteljica Mateja. S pomočjo literarne kopeli, gledaliških in radijskih iger, izdelavo flip-booka podobno poustvarjajo književnost.

Pomembno je, da ideje iščemo tudi zunaj ustaljenega ritma in prostora. S sodelovanjem na projektih, kot je vsakoletni natečaj Igrive arhitekture – Vseslovenski dan habitata, vedno dobi množico idej po preučevanju bližnjega okolja. Uspeh se kaže v uvrstitvi v najožji izbor, včasih zmagi, predvsem pa v prepoznavanju lastne lokalne arhitekture in prostorskih presežkov, ki jih nadgradijo z lastnimi idejami. Kot pravi učiteljica Mateja: »Še in še umetniške širine in globine. Ravno širina je tista, ki nas postavlja ponižne pred globine spoznanj ter ustvarjalne pred širino znanj.«

Delite to zgodbo

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Učitelji / Učiteljice

Zgodba meseca

Arhiv zgodb

Web: uciteljsem.si
Telefon: +386 40 510 661
E-pošta: uciteljsem@amcham.si

© 2019 | AmCham Slovenija | Vse pravice pridržane | Izdelava in oblikovanje Izi2Splet |