Mateja Marčun, OŠ Križe

»Učenci se morajo naučiti tudi, kako pomembno je razmišljati preko okvirjev in iskati drugačne, nove poti ustvarjanja.«
Mateja-Marčun

Predstavljajte si poklic učitelja kot veliko malho idej in pristopov podajanja znanja o svetu, v katerem živimo. Učiteljica Mateja Marčun na Osnovni šoli Križe v tej torbi najde poklic, užitek, hobi, prosti čas, spodbudo k ustvarjalnosti, zakladnico idej in navdihov, sobo pobega, igro, domišljijo, kulturno zapuščino. Poudarja, da so pristopi skupek formalnega in neformalnega izobraževanja in izkušenj, ki so jo oblikovale na življenjski in učiteljski poti: od počitniške skupine ameriških otrok na ranču do osamljenih na telefonu za otroke in mladostnike v stiski.

Zavzema se za odprt odnos med učiteljem in učencem, ki temelji na zaupanju. Razredna skupnost je mesto, kjer se lahko pogovarjajo o težavah, se poslušajo in si svetujejo. Delo lažje steče, če se otroci počutijo varno, prijetno in navdihujoče. Podpira pouk brez delovnih zvezkov, zato je delo pogosteje obogateno z raziskovanjem in delom v naravi. Pomembno je, da učenci spoznajo domače okolje, v katerem živijo. Ustvarjalnost razvija preko spoznavanja vseh vej kulture: književnosti, slikarstva, filma, gledališča, arhitekture, plesa in petja. Raznolikost ponujenih kulturnih vsebin pomaga negovati različne talente: kot sta bila, na primer,  pisanje in izdaja knjige zgodb, pesmi in ilustracij njene 8-letne učenke, z naslovom Širno polje domišljije.  Učitelj, ki talent prepozna, ne dovoli, da bi ta izpuhtel.

Delo v razredu učiteljica Mateja v osnovi razdeli na dva dela. Prvi je zgodovinski, v katerem se prestavijo v zgodovinsko obdobje in s tem prepletejo še ostale premete: »V dobi koliščarjev tako spremljamo pouk v skupinah na mizah koliščih, spoznavamo življenje in delo koliščarjev, tkemo in oblikujemo, lovimo in s skupnimi močmi rešujemo koliščarsko matematiko. S pomočjo poznavanja teh obdobij prihajamo do zaključkov, kako nas je preteklost zaznamovala, oblikovala in nas spremlja v prihodnost.« Drugi, umetniški del, predstavlja spoznavanje različnih vej umetnosti, raziskovanje različnih slovenskih in tujih likovnih umetnikov ter njihovih tehnik. S poustvarjanjem jih podoživijo in ponotranjijo. »Učenci se morajo naučiti, kako pomembno je razmišljati preko okvirjev in iskati drugačne, nove poti ustvarjanja«, pravi učiteljica Mateja. S pomočjo literarne kopeli, gledaliških in radijskih iger, izdelavo flip-booka podobno poustvarjajo književnost.

Pomembno je, da ideje iščemo tudi zunaj ustaljenega ritma in prostora. S sodelovanjem na projektih, kot je vsakoletni natečaj Igrive arhitekture – Vseslovenski dan habitata, vedno dobi množico idej po preučevanju bližnjega okolja. Uspeh se kaže v uvrstitvi v najožji izbor, včasih zmagi, predvsem pa v prepoznavanju lastne lokalne arhitekture in prostorskih presežkov, ki jih nadgradijo z lastnimi idejami. Kot pravi učiteljica Mateja: »Še in še umetniške širine in globine. Ravno širina je tista, ki nas postavlja ponižne pred globine spoznanj ter ustvarjalne pred širino znanj.«

Delite to zgodbo

Učitelji / Učiteljice

Zgodba meseca

Arhiv zgodb

Web: uciteljsem.si
Telefon: +386 40 510 661
E-pošta: uciteljsem@amcham.si

© 2019 | AmCham Slovenija | Vse pravice pridržane | Izdelava in oblikovanje Izi2Splet |